Jak na reklamy na sociálních sítích?

Reklamy jsou velmi diskutované téma nejen na sociálních sítích. Mnohé podnikatelky o nich stále spekulují. Proto vám prozradím 7 tipů ze své bohaté praxe nastavování reklam, jak správně nastavit reklamu na Facebooku a reklamu na Instagramu, aby přinesla co nejlepší užitek. Kolik do reklamy investovat? K čemu vlastně slouží Facebook pixel? To vše a mnohem víc se dozvíte v tomto článku.

Facebook reklamy

1. Jsou pro vás reklamy na Facebooku a Instagramu vhodné?

Troufám si říct, že jsou vhodné pro každé podnikání. Záleží ovšem na tom, co od Facebook reklam očekáváte a s jakým záměrem je nastavujete:

  •  Chcete prodávat fyzické produkty, nebo hlavně digitální produkty?
  •  Chcete sbírat hlavně kontakty do databáze, nebo potřebujete zvýšit povědomí o vás jako značce?
  •  Chcete jen zvýšit návštěvnost svých stránek nebo blogu? 

Odpověděli jste alespoň na jednu z otázek kladně? Pak jsou pro vás reklamy určitě vhodné a čtěte a přemýšlejte dál. Facebook algoritmu totiž musíte nastavením jasně stanovit, co vlastně chcete.

Přemýšlíte, proč se do toho pustit? Reklamy na Facebooku a Instagramu jsou určitě pro každého, kdo chce rychleji nastartovat fungující podnikání a ne se v tom dlouhodobě plácat. Je to totiž jeden z osvědčených způsobů, jak zvýšit povědomí o vás jako podnikatelích, kteří něco nabízí, nebo si vybudovat kvalitní databázi kontaktů, se kterou budete dále pracovat.

Facebook reklamy

2. Co do placených reklam dát?

Toto je dost zásadní otázka. Ideálně do reklamy můžete dát magnet zdarma a sbírat tak kontakty do databáze nebo můžete inzerovat přímo online kurz či fyzický produkt a rovnou prodávat to, co nabízíte. Opravdu hodně záleží na účelu reklamy.

Nejlepší zkušenosti mám s reklamou na magnet zdarma, kde přes správně nastavenou reklamu sbíráte kontakty do e-mailové databáze a následně s těmito kontakty pracujete. Získané kontakty zvete do své skupiny nebo na svůj web a seznamujete je postupně s tím, co nabízíte, a později jim prodáváte. Toto je nejlepší způsob, jak efektivně využít reklamu na sociálních sítích dlouhodobě.

3. Kolik je potřeba do reklamy investovat?

Tohle je dost individuální záležitost, která se odvíjí od toho, co propagujete.

  • Propagujete článek na webu? Pak můžete začít od 30 Kč za den.
  • Propagujete magnet zdarma na sběr kontaktů? Pak je ideální minimálně 50-100 Kč na den.
  • Pokud propagujete digitální nebo fyzické produkty, pak nejlépe od 200 Kč za den.
Už dávno neplatí, že e-shop s fyzickým zbožím z každé investované desetikoruny získá objednávku v hodnotě tisícovky. Doba pokročila, reklam na nás denně útočí mraky, proto pokud s nimi chcete uspět, musíte pro to něco udělat a jednou z prvních věcí je odpovídající investice.
 
Facebook reklamy

4. Jak by měla reklama vypadat?

Efektivní reklama by měla hlavně upoutat vaši pozornost a následně vyvolat zájem o další informace. Prostě musí splnit účel, pro který byla spuštěna (sběr kontaktů, prodej, návštěva blogu).

Představte si, že bude vaše reklama na Facebook nástěnce mezi stovkami dalších příspěvků. Když si projíždíte Facebook, něco vám padne do oka a chvíli se zastavíte. Zkuste si tedy představit pohled konečného uživatele. Na nástěnce Facebooku se objeví vaše reklama – upoutala by vaši pozornost? A jakmile upoutá pozornost, odpovězte si na další otázku – vyvolá zájem prokliknout se na více informací? Protože nestačí si reklamu jen prohlédnout, ale je nutné na ni i dále reagovat.

Čím můžete upoutat pozornost ve Facebook reklamě?

  • Zábavnými gify
  • Vtipnými realsy
  • Video pozvánkou
  • Poutavými obrázky
  • Krátkým videem (do jedné minuty)
Videa jsou velmi populární, ovšem záleží, co nabízíte a jak k vám videa sedí. Někdy uspěje více i vizuálně zajímavý obrázek, který přitáhne pozornost. Nejlepší je proto mít více variant vizuálů pro reklamy a testovat, které budou mít lepší výsledky.
 

5. Jak dlouho by měla reklama běžet?

Ideální doba, po kterou by měla reklama na Facebooku a Instagramu bězet, je minimálně 10-14 dnů. Je potřeba dát prostor algoritmu, aby zacílil vhodné lidi, které chceme oslovit, a to může nějakou dobu trvat. Takže pokud se po dvou dnech od spuštění reklamy nic neděje, nezoufejte a buďte trpěliví. Ono to chce čas.

Pokud uvažujete o dlouhodobém získávání kontaktů do databáze, pak je ideální mít reklamu spuštěnou třeba i několik měsíců.

Facebook reklamy

6. K čemu slouží Facebook pixel?

Už jste o něm nejspíš slyšeli, ale co to vlastně jen ten Facebook pixel? Je to kód, který si vložíte na svůj web, a Facebook díky tomu může sledovat vaše návštěvníky a jejich chování. Díky němu můžete lépe cílit reklamy, což je zásadní pro úspěch.

7. Mám si reklamu nastavit sám/sama?

Opět zde hodně záleží na tom, co od reklamy očekáváte a co o reklamě a celkově jejím nastavení víte. Pokud vůbec nic a je to pro vás doslova španělská vesnice, pak nedoporučuji reklamu nastavovat vlastními silami, ale vybrat si odborníka, který vám s tím pomůže. Ten se postará nejen o nastavení samotné reklamy, ale i technické náležitosti a následně poskytne konzultaci pro další správnou péči o reklamy.

Já sama dělám pro klientky konzultace a radím jim i v případě, kdy si svou reklamu spravují samy, ale prostě si neví rady. Běžně nabízím tvorbu a správu reklamy na sociálních sítích za příznivé ceny. Pokud vás reklama děsí, je nejlepší si nechat poradit. Sice investujete peníze do odborníka, ale taky ušetříte peníze, který by vyletěly oknem v případě, že vy se vám reklama nepovedla.

 

Takže to je z dnešního tématu „Jak na reklamy na sociálních sítích“ vše. Pokud vám stále něco není jasné, napište mi a využijte možnost krátké objasňovací schůzky zdarma.