Mýty reklam na sociálních sítích
O reklamách na sociálních sítích koluje spousta mýtů. Jsou pravdivé nebo ne? Pokusím se vám díky své bohaté praxi zbořit 5 nejčastějších mýtů o reklamách na Facebooku a Instagramu. Umí reklamy zázraky? Fungují vůbec reklamy? Jsou reklamy drahé? To vše a mnohem více se dozvíte v tomto článku.
Mýtus 1: ZAPNU REKLAMU A STANE SE ZÁZRAK (obratem budu milionář/ka)
V 99 % případů se zázrak opravdu nestane. Pokud vám prodej nefrčí bez reklamy a nikdo o nabídku nemá zájem, těžko to půjde s reklamou. Nejdůležitější je produkt – nabídka. Je tedy mnohem lepší připravit si strategii podnikání – minimálně cestu zákazníka a reklamy vás nakopnou dále.
Stává se celkem často, že jsou mí potencionální zákazníci zklamaní, když jim během schůzky nastíním ideální postup, který zahrnuje mimo jiné i budování komunity. Věc, na kterou prý někteří podnikatelé a podnikatelky nemají čas.
Tady se na chvíli zastavím. Právě budování vlastní komunity krůček po krůčku by totiž mělo být na předních příčkách při budování strategie podnikání.
Mýtus 2: REKLAMU MUSÍ NASTAVIT ODBORNÍK, JINAK NEBUDE FUNGOVAT
Jako specialistka na reklamy si dovolím nesouhlasit. Samozřejmě není reálné se probudit s tím, že jdu nastavit reklamy, něco tam pošolíchám a ono to bude fungovat. Je potřeba se připravit, projít několika kurzy a v začátcích konkrétní reklamy konzultovat s odborníkem, který vám dá rady na míru.
Pravda je, že nejlépe zná svůj produkt a cílové publikum přímo majitel/ka. Zná jejich potřeby, preference, ví, jaký zvolit tone-of-voice a vizuál.
Času reklamám můžete dát mnohem více než specialista, a proto můžete ladit, vyhodnocovat a nastavovat další reklamy ve vícero variantách. Tedy pokud na to máte dostatečný rozpočet. Tím neříkám, že specialista nemá čas, ale v rámci balíčku ho má k dispozici přece jen omezené množství.
Troufám si tvrdit, že pokud jste zvládli vytvořit webové stránky a e-mailing, zvládnete i Facebook a Instagram reklamy.
Mýtus 3: REKLAMY NEFUNGUJÍ
Reklamy nefungují. Podle mě za tím tvrzením často stojí unáhlené závěry. Spousta lidí se spálí a pak prostě řekne, že jsou na vině reklamy.
A proč? Klikli na PROPAGOVAT PŘÍSPĚVEK a neprodali kurzy? Nebo se zdálo, že mají vše technicky správně, ale o kurz nikdo neměl zájem, protože to byl kurz třeba na trápení motýlů? Vždy je potřeba se logicky zamyslet a vyhodnocovat.
Na zvací stránku se z reklamy prokliklo dost lidí, ale do e-mailové databáze se jich zapsal jen zlomek? Není to chyba reklamy! Zkuste se zamyslet, koupíte si vy od někoho cizího hned na potkání kurz za pár stovek nebo tisíc?
Mýtus 4: CÍLEM REKLAMY JE PRODAT
Tak s tímto tak úplně nesouhlasím. Hlavním cílem reklamy je donutit uživatele kliknout dále. Především tedy musíme přemýšlet, jak upoutáme pozornost a vyvoláme zájem. Prodávat budeme až na stránce, kam návštěvníka z reklamy přivedeme.
Když budete připravovat text a vizuál do reklamy, zkuste nad tím přemýšlet jinak. Vymyslete atraktivní výzvu, nad kterou se uživatel zastaví a vyvoláte zvědavost a chuť se dozvědět víc.
Mýtus 5: REKLAMY JSOU DRAHÉ
Co je to drahé? Každý vnímáme hodnotu peněz jinak. Raději si položte otázku: Vyplatí se mi investice do reklam?
Když získám kontakty z reklamy po 5 Kč, budu prodávat kurz po 500 Kč, pár jich prodám a jsem na nule. Takže i když mám levné reklamy, nejsem v zisku.
Naopak mám kontakty třeba po 30 Kč, budu prodávat kurz po 5 000 Kč, pár jich prodávat a mám slušný zisk. Mám drahé reklamy, ale mám pěkný zisk.
Je potřeba hodnotit v souvislostech a zvážit si, jestli je to pro můj byznys takto přijatelné a mohu konkrétní částku investovat do reklamy.
Takže to je z dnešního tématu „Mýty reklam na sociálních sítích“ vše. Pokud vám stále něco není jasné, napište mi a využijte možnost krátké objasňovací schůzky zdarma.
Nebo si rovnou zvyšte své prodeje, počet kontaktů do databáze i registrací díky mému kurzu reklam, kde si je sami efektivně nastavíte během 90 minut: TVORBA FACEBOOK REKLAMY krok za krokem.